wtorek, 7 sierpnia 2012

Moje Bieszczady

Bieszczady - moja miłość. Nie ma piękniejszych szczytów na naszym świecie. O każdej porze roku różne, zawsze malownicze, przy rzetelnej pogodzie pozwalające podziwiać widoki aż po Tatry.

Dawniej zamieszkane przez Bojków, dziś - przez "tutejszych" z całej Polski, którzy szukają wśród gór schronienia, przygody, zarobku. Wciąż nieposkromione, bezludne, aczkolwiek jeszcze przed wojną moja gmina Lutowiska (jestem obywatelem honorowym Ustrzyk Górnych) była najgęściej zaludnioną w Polsce. Po byłych wioskach ? których mieszkańców wysiedlono najpierw na Ukrainę, a następnie w ramach akcji "Wisła" na Ziemie Odzyskane - zostały najczęściej tylko cmentarze i sędziwe jabłonie. Bieszczady olśnią o każdej porze roku.

Kiedy pogoda nie zezwala na górskie przechadzki, można zwiedzać m.in. dawne cerkiewki. Fotografowanie tych pięknych świątyń to jedna z moich pasji. Zapraszam w Bieszczady! Moje Bieszczady.

Elżbieta Dzikowska

Historyk sztuki, sinolog, podróżnik, reżyser filmów dokumentalnych, autorka wielu pozycji książkowych i wystaw sztuki współczesnej. Wspólnie z małżonkiem - Tonym Halikiem - prowadziła cieszący się ogromnym zainteresowaniem podróżniczy program telewizyjny Pieprz i wanilia. Należy do polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki, prestiżowego polskiego wydziału The Explorers Club, jest honorowym członkiem Polonijnego Klubu Podróżnika i honorowym obywatelem Sanoka, Ustrzyk Górnych, Głowna, Opola i Międzyrzeca Podlaskiego


Kup przewodnik !

Czytaj więcej  na FDK: Moje Bieszczady



Moje Bieszczady - Elżbieta Dzikowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz